חדשות עולם הרכב – מאי 2018

צמיג העתיד

 יצרנית הצמיגים "מישלן" מציגה את מה שיהפוך להיות "צמיג העתיד", הצמיג ישלב בתוכו חישוק וצמיג בהדפסת תלת ממד שניתן לשנות ולהתאים לפי צרכי הנהיגה.

התקלות הנלוות לצמיגים הקיימים בשוק כיום כדוגמת שחיקה בגלגלים, תקר בגלגל, התפוצצויות וצמיגים שחוקים עשויות להפוך בעתיד לזיכרון רחוק.

למעשה הצמיג החכם שיקרא "פיוז'ן" מספק מידע על מצבו בזמן אמת לנהגים, הצמיג יהיה בנוי כך שהוא לא יכיל כלל אוויר, כך שיתאפשר לנו להפטר מהצמיג והחישוק שקיימים כיום.  החברה ביצעה מחקר מקיף על הצמיג העתידני כדי להבין כיצד לחלק את הנסיעות גם בזמן עומס, שמצד אחד תהיה קשיחות מספקת לשאת את המשקל, לנווט את הרכב ולשמור על יציבות ומצד שני שלא תהיה יותר מדי נוקשות שתפגע בנוחות הנוסע.

דבר אשר מייחד את הצמיג שלמעשה ניתן לבצע בו שינויים כל העת, בחברה מעריכים כי הלקוחות יוכלו לבצע התאמות ושינויים בצמיגים בהתאם לצרכי הנסיעה שלהם, ובהתאם לעונות השנה ולתנאי הדרך השונים.

הלקוחות יוכלו לנסוע עם המכוניות למרכזי שירות שיהיו פרוסים ברחבי הארץ, ושם ימתינו להם ארבע תבניות מודפסות לבחירה בתלת ממד. העבודה תכלול את ניקוי הצמיג, הזרקת חומר חדש בתוך מבנה הצמיג שכבר קיים במכונית תוך התאמה לנסיעה המצפה להם.

החברה השיקה בעבר צמיג ללא אוויר בחלק מהשווקים, כדוגמת הצמיג טוויל שנמצא בשימוש במכסחות דשא מקצועיות וברכבי עבודה כמו טרקטורים.

בחברה מעריכים כי הצמיג החכם ישווק רק בעוד 15-20 שנה לציבור הרחב ועד אז נאלץ לשמור על הצמיגים שלנו ולהימנע ככל הניתן מתקלות ולשמור על אוויר תקין בגלגלים.

הכפתור

 

פיתוח חדשני, אשר יסייע לכם במצבי חירום ומצוקה רפואית בזמן נהיגה כאשר בעת הצורך יזעיק אליכם שירותי חירום או שירותי דרך בהתאם לצורך באופן מידי בלחיצת כפתור.

גם אם לא מדובר בפגיעות גוף המצריכות פינוי חירום, ברגע הראשון, אחרי שלב ההלם הראשוני, זמן התגובה האנושי לוקה בחסר ורבים מהמעורבים בתאונות נסמכים, שלא מרצונם, על עוברי אורח ועדי ראייה שיזמינו את כוחות החירום אבל מה קורה אם התאונה מתרחשת בכביש צדדי שאינו חשוף לרכבים נוספים או בשעת לילה מאוחרת בה מספר האנשים בחוץ נמוך, על מי נוכל לסמוך במקרה כזה שיסייע בשעת חירום ? בדיוק בשביל זה קיים שירות "הכפתור".

הגרסה הישראלית של לחצן החירום ,מבוסס לוויין שיודע לאתר בעצמו תאונות דרכים  24/7 מחובר למוקד אנושי ומקצועי תאונות דרכים בזמן אמת המשגר מיד כוחות סיוע למקום האירוע.

ביקור במוקד החירום של הכפתור נראה ומרגיש כמו חמ"ל צבאי, המוקדנים ישובים בשורות ומטפלים בקריאות של לקוחות החברה 7\24.

מערכת זו מבוססת על תקשורת חכמה תוך חיבור ישיר למוקד חירום אנושי. השירות מופעל בלחיצה פשוטה על כפתור במקרים של תקלה ברכב, מצוקה רפואית ואפילו אירוע פלילי. גולת הכותרת של המערכת שבמקרה שהחיישנים מזהים התנגשות כמו בזמן של תאונת דרכים המערכת מחייגת באופן עצמאי כל 30 שניות עד שנציג עונה למוקד החירום. זמן התגובה של המוקד הוא מהיר מאוד 30 שניות עד שנציג עולה והוא מקפיץ את כוחות ההצלה למקום. מערכת זו היא חיונית ברכב ממש כמו כריות האוויר וחגורות הבטיחות.

כפי שהמצב נראה כיום, הכביש ימשיך להיות מקום המציב לפתחנו לא מעט אתגרים וסכנות. כנהגים, וכהורים לנהגים, עלינו לא להסתפק רק באמצעים הסובבים אותנו ועלינו להתחיל לפעול בכוחות עצמנו. התקנת מערכת לשעת חירום כמו הכפתור יכולה לסייע הן בתחושת הביטחון בעת הנהיגה ועד עזרה במצב חירום, במצב בו הנהג אינו יכול לתפקד ולהזמין בעצמו שירותי חירום. בין אם תבחרו במערכת זו או אחרת, סעו בזהירות.

 

דלקן אוניברסלי 

 

בהתאם לתקנות החדשות החל מינואר 2019 תתאפשר מכירת דלקנים אך ורק באמצעות דלקנים אוניברסליים. בתקנים הישנים המותקנים כיום בכלי הרכב לא יהיה ניתן לתדלק מכיוון שהמשאבות בתחנות לא יזהו אותם יותר.

מערכת התדלוק האוניברסלי אותה מקדם משרד האנרגיה בשנים האחרונות, תאפשר לצרכנים אשר ברכבם יותקן ההתקן האוניברסלי, לתדלק בתחנות הדלק הציבוריות של החברות השונות עם אותו הדלקן. המשמעות היא שצי רכבים בעל דלקנים אוניברסליים יוכל לעשות שימוש בכל התחנות השייכות לחברות הדלק עמם הגיעו להסכם התקשרות לאספקת דלק.

ציי רכב שירצו להתקשר עם כמה חברות דלק יאלצו לשאת בעלות התקני התדלוק האוניברסליים. לקוחות שיעדיפו להישאר נאמנים לחברת דלק אחת סביר להניח שיקבלו ללא חיוב את ההתקן מטעם אותה חברת הדלק עמה יתקשרו, אך במידה וירצו לפתוח את אפשרות התדלוק לחברה\ות דלק אחרות יאלצו לשלם לחברה שהתקינה את הדלקן.

 

מנהל מינהל הדלק במשרד האנרגיה, טוען כי מערכת התדלוק האוניברסלית תאפשר גמישות להחלפת ספקים וכן בחירת מספר ספקים בו-זמנית. המערכת מאפשרת לצרכנים להתקשר עם החברות המתאימות להם ביותר ולהגדיל את התחרות בתחום.

   

שימוש מוזל לרכב היברידי

 

לפי הצעת חוק חדשה, יבוטל מס ההכנסה בגין שווי שימוש לעובדים שיבחרו ברכב ירוק כרכב צמוד ממקום העבודה, הבעיה כאן היא שגם רכבי פאר בזבזניים ומזהמים המשלבים מנוע עזר חשמלי מוגדרים כידידותיים לסביבה לצורך הטבות מס.

כיום זוקפות רשויות המסים 2.5% ממחיר המחירון של כל רכב כחדש, ומנכות מסכום זה מס הכנסה בתלוש השכר של העובד – כאשר בעבור רכב היברידי מתקבלת הטבה בשווי 500 שקל, במטרה לעודד שימוש במכוניות חסכוניות בדלק וידידותיות לסביבה.

במידה ותאושר ההצעה, יעמוד עובד היי־טק טיפוסי, שמשתכר כ-20–40 אלף שקל בחודש ומשלם מס כולל של 43% מהברוטו, בפני האפשרויות הבאות: או שיבחר במכונית משפחתית סטנדרטית, כדוגמת מאזדה 3 וישלם מדי חודש כ-1,350 שקל בעבור שווי השימוש על טובת ההנאה הקבועה בחוק או שישכח מהמיסוי בבחירת בהיברידית מקטגוריית מחיר דומה.

הפחתת המס על כלי רכב ירוקים תקדם שינוי תפיסתי באיכות הסביבה. הכדאיות כאן כפולה – גם עבור עובד המעוניין בשימוש ברכב חברה, אשר היום נאלץ להתמודד עם עלויות מס גבוהות, וגם עבורנו, המעוניינים בסביבה נקייה ובריאה יותר, המאבק בזיהום האוויר הוא מהחשובים ביותר בתחום וניתן לצמצם את זיהום האוויר באופן משמעותי אם ישכילו לשיים חוק זה כראוי.

 

התקנת מערכות התראה מתקדמות 

 

העלייה הדרמטית במספר ההרוגים בתאונות הדרכים, הביאה את ממשלת ישראל לקחת את המאבק בתאונות הדרכים צעד אחד קדימה. לאחר אינספור דיוני תקציב בין נציגי האוצר לנציגי משרד התחבורה, הוחלט להקצות מאות מיליוני שקלים לטובת סבסוד של עד שני שליש מעלויות הרכישה וההתקנה של מערכות התרעה מתקדמות לכלי רכב פרטיים. מדובר בפתרון מעשי וחשוב לנתון המדאיג, לפיו אחוז גבוה מתאונות הדרכים הקטלניות בישראל נגרמו כתוצאה מהגורם האנושי, בשל גורמים אשר מסיחים את דעתנו בזמן נהיגה כדוגמת : אי שמירת מרחק בין כלי רכב, סטייה מנתיב ללא מבט במראות ואיתות, נסיעה לאחור והשימוש בטלפון בזמן נהיגה. מחקרים מוכיחים כי התרעה בפרק זמן של 3 שניות, הוא פרק הזמן שעשוי למנוע מעורבות בתאונת דרכים או לצמצם משמעותית את חומרתה. בנוסף, מערכות ההתרעה משפרות את אופן הנהיגה והופכות אותה למתונה יותר, דבר שהוכח כמשפר את נתוני צריכת הדלק ומסייע בחיסכון בלאי המערכות המכאניות של הרכב.

בעל רכב שיתקין במכוניתו מערכת התרעה מפני אי שמירת מרחק ומסטייה מנתיב הנסיעה, יזכה מהמדינה להפחתה של 1,500 שקל באגרת הרישוי על פני שלוש שנים  כך הודיעה מנכ"לית משרד התחבורה, קרן טרנר אייל, בדיון שערכה ועדת הכלכלה של הכנסת בנושא תאונות הדרכים. לדבריה, במועד חידוש רישיון הרכב תתקבל הנחה של 700 שקל בשנה הראשונה ובשנה השנייה, והנחה של 100 שקל בשנה השלישית.

התקנת מערכת זאת תיצור מצב של הפחתה משמעותית בתאונות הדרכים ותייצר נהגים זהירים ומודעים יותר בכבישים.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

או השאירו פרטים ונחזור אליכם

דילוג לתוכן