רכבת העמק – עבר, הווה ועתיד

בניית מסילת רכבת העמק שנועדה לחזק את רשת הכבישים והרכבות שבין מרכז הארץ לבין הנגב והגליל- קורמת עור וגידים!
אז מאיפה הכל התחיל?
ב-1 במאי 1900 הכריז הסולטן עבדול חמיד השני על בניית "מסילת הברזל החיג'אזית" מדמשק למדינה ומכה, שבחיג'אז, בחצי האי ערב, במטרה לשפר את תנאי התעבורה של העולים למכה.
כעבור 5 שנים בלבד, בשנת 1904 רכבת העמק הפכה מחלום למציאות ונחנכה בנסיעה הראשונה מחיפה לדמשק. במהרה הפכה הרכבת לעורק התחבורה היחיד בין עפולה לבית שאן ובכך מלאה תפקיד חשוב במפעל ההתיישבות האדיר בעמק יזרעאל.

כיום:
מסילת הרכבת תיצור מסלול באורך 60 קילומטרים, המיועד לנסיעת רכבות נוסעים ומשא, ותגיע עד למהירות של 160 קמ"ש. משך הנסיעה מחיפה לבית שאן יהיה 46 דקות, בתדירות של כ- 30 רכבות ביום. לאורך המסילה יוקמו חמש תחנות רכבת: לב המפרץ, כפר יהושע, כפר ברוך, עפולה ובית שאן. בהמשך יוקמו תחנות נוסעים בנשר, אלרואי ותל-יוסף.
חשיבות פרויקט "רכבת העמק" לאזורנו על קצה המזלג…
 קיצור זמני הנסיעה עבור תושבי העמקים המבקשים להגיע לאזורי תעסוקה בחיפה ומרכז הארץ.
 החיבור של מסילת העמק לקווי הרכבת הקיימים, תקטין את תנועת רכבות המשא בקו החוף ותפחית את תנועת המשאיות בכבישים- ובכך צמצום פליטת מזהמים לאוויר ובטיחות בכבישים משום הפחתת כלי רכב כבדים בדרכים אלו.

לעתיד לבוא:
עם השלמת פרויקט רכבת העמק – מסילת הרכבת בין חיפה לבית שאן, רכבת נוסעים ומשא לרוחבה של מדינת ישראל, יחל תכנון בשיתוף "משרד התחבורה" הישראלי והמשרד הירדני בחיבור המסילות בין שתי המדינות.

ועד אז, טוב שיש פתרונות תחבורה איכותיים באזורנו, חברת "ארז הסעות" מחויבת להגינות, בטיחות ושירותיות מעל הכל.
לייעוץ חינם חייגו: 077-515-3010

או השאירו פרטים ונחזור אליכם

דילוג לתוכן